کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس تاکید کرد: لزوم افزایش اختیارات مدیریت شهری کلان‌شهرها

  • کد خبر: ۱۳۰۴۴۸
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
شهردار مشهد مقدس تاکید کرد: لزوم افزایش اختیارات مدیریت شهری کلان‌شهرها
سید عبدالله ارجائی در یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور بر لزوم افزایش اختیارات شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور، اظهار کرد: امروز نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت کشور در مناطق شهری هستند و حدود هزار و ۱۰۰ شهر خادم مردم در قسمت‌های مختلف هستند.

وی افزود: بیش از نیمی از این جمعیت ایران در کلان شهر‌ها و مراکز استان ساکن هستند.

اعتبارات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل مطلوب است

شهردار مشهد بیان کرد: امروز بودجه و اعتبارات مدیریت شهری بسیار خوب است و شهرداری تهران بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان و مشهد ۲۶ میلیارد تومان و شیراز و اصفهان و ... بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه و امکانات بسیار خوبی دارند.

ارجائی خاطرنشان کرد: در عرصه‌ای مانتد ورزش، امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری وجود دارد قابل مقایسه با غیر آن نیست، اما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، امکانات بسیار زیادی در عرصه کشور داریم و مسئولیت‌های زیادی مانند عرضه ۲۵ خدمت به صورت مستقیم بر عهده ما است.

وی اضافه کرد: شهرداری به صورت شبانه‌روزی در ایام هفته در خدمت مردم هستند، در حوزه فرهنگی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و... در خدمت مردم هستیم، عدم تناسب شرح وظایف‌ها و اختیارات محدود از مشکلات جدی ما است کمااینه ما اختیار کافی برای انجام اقدامات نداریم.

شهردار مشهد گفت: اینکه آقای قالیباف سال‌ها شهردار تهران بودند بسیار نکته خوبی است، زیرا از جایگاه شهرداری‌ها، موانع و چالش‌ها آگاه هستند و می‌توانند آن را رفع کنند.

ارجائی عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ما، افزایش اختیارات مدیریت شهری به ویژه در کلان‌شهر‌ها است؛ امروز اختیار شهر‌های کلان به استثنا تهران با دیگر شهر‌های کم جمعیت تفاوتی ندارد و ما با قوانین و اختیاراتی شهر مشهد با سه میلیون و پانصد هرار نفر جمعیت را مدیریت می‌کنیم که شهرداری با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر مدیریت می‌کند لذا این مسایل با وظایفمان همخوانی ندارد.

ارجائی مطرح کرد: موضوع دیگر رفع موانع در استفاده شهرداری‌ها از روش‌های متنوع تامین مالی به ویژه در فاینانس است؛ یک آسیب‌شناسی کامل ما را به این نتیجه می‌رساند که دوره‌های گذشته مدیریت شهری نتوانسته از فاینانس استفاده کنند.

وی ادامه داد: نکته آخر توجه ویژه مجلس به حمل‌ونقل بومی است؛ سهم حمل‌ونقل عمومی ۶ هزار میلیارد تومان است که نیمی از آن بر عهده شهرداری‌ها است که رقم بسیار ناچیزی است و مساله چند جانبه‌ای برای شهرداری‌ها به وجود آورده، زیرا افرادی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، رده بالای اقتصادی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->